Tsjechie

5-8-18

Voor deze vakantie hebben we echt geen idee waar we heen gaan en terecht komen het enigste wat we wel weten is dat we beginnen in Drognitz Thuringerwald bij de camping Het Thuringerwald. Foto's van de camping en de omgeving hadden we op facebook gezien en het zag er mooi uit en de beheerders van de camping zijn ook nog eens twentenaren.

Na toch wel een lange rit en veel wegopbrekingen en omleidingen kwamen we tegen 3 uur aan bij de camping we hebben ons daar aangemeld bij de receptie en werden geholpen door de vriendelijke beheerder we kregen nog wat uitleg in het twents over de camping en de omgeving.

Helemaal verbaasd over de mooie plek voor de camper (zie foto's) en de ruimte is onze vakantie nu toch echt begonnen.

Na 5 dagen verlaten we camping Thuringerwald en rijden richting de Tsjechische grens waar we naar de camperplaats van Neualbenreuth gaan.

Camperplaats Sibyllenbad is bij een kuur en welness centrum.

Een mooie rustige camperplaats aan de grens.

We blijven 1 nachtje en gaan de volgende dag de Tsjechische over.

Voor het eerst in Tsjechie rijden we over hobbelige wegen en een heuvelachtig landschap naar de camping Karlovy vary <Karlsbad>.

Tegen het middaguur uur arriveren we op de camperplaats en zien dat er nog genoeg vrije plaatsen zijn.

Camp Varry is een mooie camperplaats bij een hotel boven op de berg met een prachtig uitzicht over de stad en het kleine vliegveld.

We blijven een paar dagen om te geocachen, wandelen en lekker niets doen.

We gaan de grens weer over bij Oberwiesenthal en rijden over een mooi heuvelachtig landschap richting Plauen.

Daar zoeken we een leuke camperplaats op om te overnachten. We vinden op campercontact een camperplaats bij een boer in Thiergarten.

Een mooie plek met uitzicht over de weilanden ook wandelen met de hond is hier goed te doen.

De volgende ochtend na het ontbijt met zelfgebakken broodjes uit de omnia vertekken we weer en rijden naar Dankerode in de Harz.

Het is warm en de zon brand er weer goed op los.

Na een rit van een paar uurtjes met ook nu weer veel wegomleidingen komen we aan bij de camping het is warm 30gr.

Van mede camperaars gehoord dat camping Panoramablick erg mooi is en ook geweldig voor de hond.

We parkeren de camper voor de poort op een groot grasveld naast de andere campers. Het duurde niet lang tot de beheerder kwam aangereden in een jeep en verwelkomde ons vriendelijk en vroeg of we niet liever op de camping wilde staan met alle gemakken voorzien eigen toiletruimte,douche en afwasgelegenheid 30 euro pn en camperplaats zonder voorzieningen 15 euro pn.

We nemen een plek op de camping en blijven 4 nachten.

Het is een kleine gezellige camping met een prachtig uitzicht over het heuvelachtige landschap het dorpje stelt niet veel voor een slager bakker en een hotel.

Wij brengen de tijd door met geocachen wandelen luieren en bqq. Te warm om iets te ondernemen!

We verlaten de Harz en rijden naar Stolzenau an der weser.

We overnachten op de grote camperplaats aan de weser.

Het is een leuke drukke camperplaats.

De volgende dag verlaten we Duitsland na een lange rit en een mega file rijden we Nederland in.

We gaan naar de camperplaats in Blijham De Turfstee.Hier zijn we vaker geweest en blijven 3 nachten.

We rijden weer terug de Duitse grens over naar Lathen een rit van 1 uurtje ongeveer en gaan naar de camperplaats Lathener Marsch.

Een hele mooie camperplaats die we nog kennen van onze vorige vakantie. Ook hier gaan we geocachen en fietsen door een mooi natuurgebied.

We blijven een paar dagen en rijden dan naar Drenthe en gaan naar camping De Schaopvolte in Eext.

Eext is een leuk dorpje op de Hondsrug we zijn hier al een paar keer geweest.

We blijven 2 nachten en gaan dan weer naar huis onze hond is ziekjes en heeft koorts we willen liever met haar naar onze eigen dierenarts.

Eerder thuis dan verwacht ivm ziekte van onze hond Doodle.

..........................................................................................

Update Doodle

Ons hondje bleek een goedaardige tumor te hebben in haar buik deze is gelijk operatief verwijderd en ze is gelukkig weer helemaal opgeknapt.

We gaan nu weer plannen maken voor de volgende reis....