Een foto reisverslag van onze vakantie naar Duitsland en Frankrijk van 5-8-17 tot 2-9-17.

Ook deze keer weer veel foto.s en weinig tekst alleen info over de camperplaatsen die we hebben bezocht. 

Oze eerste stop is de panorama camerplaats   Brombachsee bij Spalt in zuid Duitsland daar blijven we 5 dagen.

25/28gr 

En ziet u dit  dan is het een ideale plek voor honden!


 Mengen Zielfingerseen.

Een mooie camperplaats midden in een natuurgebied met zwemvijver.

We blijven 3 dagen en genieten van het mooie weer 28 gr.


  Triberg camperplaats Nussbach

Een prachtige gratis camperplaats zonder voorzieningen net buiten het centrum van Triberg aan de rand van het bos bij een riviertje.

Hier gaan we opzoek naar de grootste koekoeksklok van de wereld!

In het Eble Uhrenpark (Schonachbach 27 Triberg) werd op een schaal van 60:1 het originele uurwerk van een koekoeksklok nagebouwd, dat van binnen en buiten bezichtigd kan worden.
Zo is ze de grootste koekoeksklok ter wereld
. Bron wikipedia. 

Klik hier voor de video van onze tour door het Zwartewoud.


 Frankrijk Elzas

We rijden een mooie route richting de Elzas en gaan naar de camping Riquewihr in Riquewihr.

Deze camping hebben we vorig jaar ook bezocht.

                            Het ligt op loop afstand van het oude centrum van Riquewihr en het leuke stadje Beblenheim.

                                                  In en rondom Beblenheim gaan we geocachen tussen de wijnvelden. 


                      




Graach Mosel en Bramsche.


 Lathen

De laatste dagen van onze vakantie brengen we door in Lathen bij camperplaats Lathener Marsch.

                                     Tijdens het geocachen fietsen we ook langs de Transrapid de magneet zweefbaan waar in 2006 een ernstig ongeluk mee is gebeurd.


Lathen is bekend vanwege de testbaan van de magneetzweeftrein Transrapid bij het dorp.
Op 22 september 2006 vielen tijdens een proefrit in het Duitse Lathen 23 doden en 10 zwaargewonden,
toen de zweeftrein (met 29 inzittenden) met een snelheid van ruim 200 km/u tegen een stilstaande dienstwagen botste, waarin zich twee personen bevonden.
Het ongeluk gebeurde door menselijk falen; de controlekamer had zich niet vergewist of de dienstwagen zich nog op het traject bevond.
De twee arbeiders in de dienstwagen wisten zich in veiligheid te brengen door er net op tijd uit te springen en kwamen ruim vier meter lager op de grond terecht. Bron Wikipedia