Vakantie 2011

Deze vakantie zijn we niet zo ver weggeweest.
We zijn op 24 juli vertrokken richting St. Aldegund aan de moezel.
Daarnaast hebben plaatsen bezocht in Duitsland,België en Luxemburg.
De laatste paar dagen hebben we doorgebracht op het sportlandgoed in Zwartemeer.

De eerste camperplaats van deze vakantie was in St Aldegund.
Een mooi plaatsje gelegen aan de moezel.

We zijn helemaal naar boven gelopen om foto's te maken, en te genieten van het prachtige uitzicht over het dorp en de camperplaats. We zijn er 3 dagen geweest en vervolgens richting Graach gereden, waar we bijna elk jaar komen. Voor de fotograven onder ons: St. Aldegund is een leuk plaatsje om prachtige foto's te maken van de vele vakwerkhuizen die er gebouwd zijn.

In Graach hebben we veel gefiets, gewandeld en een rondvaart gemaakt. Daarnaast zijn we druk bezig geweest met geocaching. Tijdens onze speurtochten hebben we mooie plekjes ontdekt, waaronder een schaapskudde in het nabij gelegen plaatsje Wehlen. Bovenop de berg werden we begroet door de schaapjes, de herder en een lieve hond.

Na twee dagen Graach hebben we onze spullen ingepakt. Een snel bezoekje aan de plaatselijke supermarkt en op naar het volgende avontuur. Even speuren in het camperboek leverde ons een nieuwe bestemming op: Camping La Riviere in Reisdorf, Luxemburg.

La Riviere is een eenvoudige camping aan de rivier de Sure met vriendelijke nederlandse eigenaren. Het avontuur begon met een kleine teleurstelling, de camping was helemaal volgeboekt en het weer zat tegen. Toch wisten we nog een klein, leuk plekje te vinden voor twee nachten. Meer was ook niet nodig, want het plaatsje Reisdorf stelde eigenlijk niet zoveel voor.

Eerst nog even de tank volgooien in Luxemburg (daar is het toch een stuk goedkoper!) en snel de weg weer op. Ons volgende avontuur bracht ons naar Durbay in België. Dat is het voordeel van een camper... toch?
De camperplaats in Durbuy konden we maar moeilijk vinden, en ook onze Tomtom verschafde weinig hulp!
In en om het plaatsje was het erg druk. Vele dagjesmensen brachten een bezoekje aan deze leuke plaats.

Uiteindelijk wisten we de camperplaats toch te vinden en hebben onze camper neergezet aan de oever van de Ourthe.

De camperplaats ligt erg mooi. Aan het water en het centrum van Durbuy is op loopafstand, dus zeker een bezoekje waard!

Voor geocaching de Anticline bezocht, een soort grot. Erg mooi!

We hebben er drie dagen gestaan en heel veel geluk met het weer gehad.

Uiteindelijk besloten we om toch maar weer terug te gaan naar de Moezel. Ditmaal naar een camperplaats in Klusserath. Een grote camperplaats met plaats voor zeker 400 campers.

Ook hier een paar dagen gestaan en natuurlijk (op de fiets!) een bezoekje gebracht aan het leuke plaatsje Trittenheim.

Na twee dagen besloten we richting Wintrich te rijden.

Het is een mooie camperplaats aan de moezel vlak bij de sluizen.
We zijn ook in Wintrich opzoek gegaan naar een cache en ja hoor..ook nu weer klimmen!

De wandeling naar boven was prachtig.We mochten van de wijnboer tussen de druivenranken doorlopen.
Boven aangekomen was de cache snel gevonden en hebben we genoten van het uitzicht.

Nog snel een paar foto's gemaakt en toen in een raptempo weer naar beneden gelopen want het begon
in de verte al te onweren.

Omdat het weer slechter werd zijn we naar huis gereden en hebben onze hond Doodle weer opgehaald
die logeerde bij familie.
We zijn een paar dagen thuis geweest en zijn toen vertrokken naar het sportlandgoed in Zwartemeer.
Een prachtige camping waar heel veel te doen is voor de sportliefhebber.

We stonden de eerste dag helemaal alleen op het grote grasveld.

De volgende dag werd het een beetje drukker op de campingplaats en kwamen vrienden ook gezellig
bij ons staan met de camper.
We hebben gewandeld gefietst en de heren hebben in de stromende regen nog een buggyrace gedaan.

De buggyrace was een groot succes en gelukkig werd zelfs de kleding nog voor ons uitgewassen door de mensen van het sportlandgoed.

Helaas werd het weer tijd om naar huis te gaan onze vakantie zit er weer op.
We hebben een leuke vakantie gehad, al zat het weer niet altijd mee...

In totaal 1200 km gereden met de camper.

Hieronder staan de camperplaatsen die we hebben bezocht.

St Aldegund Graach Sunparcs Reisdorff Camping La Riviere Mobilhome du Vedeur Durbuy Reisemobilpark Klusserath Mosel stellplatz Wintrich Sportlandgoed Zwartemeer

Een krabbel in het gastenboek vinden wij altijd leuk.