Korte tripjes 2014

Twist 1-3-14

Ons eerste camperweekendje van 2014 hebben we doorgebracht in Twist (DL) net over de grens bij Schoonebeek.

28-29-30 maart
Bramsche

Een heerlijk zonnig weekendje doorgebracht in de bossen van Bramsche (DL) op de camperplaats waldwinkel.

Een prachtige plek midden in de natuur.Het hele weekend lekker buiten gezeten en genieten van de zon,een heel verschil met vorig jaar toen stonden wij in de sneeuw.

Met de pasen zijn we naar de Luneburgerheide geweest het verslagje van deze trip kunt
u vinden links in het menu.

2l-3-4 mei Zeeland

Via vakantieveilingen een husky strand fakkeltocht geboekt in Groede Zeeland voor ons een flink stuk rijden en daarom op tijd vertrekken.
Tegen half 3 komen we aan op de vekabo camping Het platte putje en we worden vriendelijk begroet door Astrid de beheerster van de camping met haar hond.

Het is een leuke boerencamping en een plekje voor het weekend hebben we dan ook snel gevonden.We zetten de stoelen buiten en genieten van het zonnetje.
Om half 6 pakken we de fietsen van de camper en gaan we naar de boerderij waar de husky's op ons wachten.
Best wel spannend want we weten niet precies wat ons te wachten staat en hoeveel husky's er zijn!
We hebben de fietsroute gekregen van de beheerster van de camping en na een fietstochtje
van 25 minuten door het weidse en winderige zeeuwse landschap komen we aan bij een boerderij onder aan de dijk en worden we luid joelend begroet door de husky's.

Hoeveel husky's er precies zijn weten we niet maar we waren bij 27 de tel kwijt!
Ze zitten in kennels en liggen buiten aan de ketting.

Om 7 uur gaan we met z'n allen racletten en om 9 uur kan de wandeling beginnen.

De fakkels aangestoken husky aan de lijn en daar gaan we..voor een wandeling van
anderhalf uur over het strand en door de duinen.
Foto's maken met een ongeduldige hond aan de lijn lukt helaas niet en de fakkels hebben er
ook geen zin meer in,door de harde wind gaan ze uit.
De avond was snel voorbij moe maar voldaan fietsen we weer richting camping waar onze eigen hond Doodle op ons zit te wachten.

De volgende dag lekker uitwaaien op het strand en fietsen we door de duinen van strand Groede, 'smiddags lekker buiten zitten en genieten van het zonnetje.

17 mei
Blijham

Dit weekend brengen we door op de nieuwe camperplaats De Turfstee in Blijham.

We werden vriendelijk ontvangen door het beheerders echtpaar en een mooi plekje was snel gevonden op de bijna lege maar prachtige camperplaats waar plek is voor 55 campers.

29 mei
Hemelvaart

Met hemelvaart gaan we altijd geocachen met vrienden en gaan we altijd naar een camping.
Deze keer blijven we dicht bij huis en gaan naar camping De Wolfskuylen in Gees.

De camping ligt dicht bij een grote geocaching trail maar bij aankomst stond op het welkoms bord bij de ingang dat het een christelijke camping is en dat men erg gesteld is op de zondagsrust!Het zag er ook wel een beetje sober uit, maar goed gezelligheid moet je zelf maken en dat hebben we dan ook met z'n allen gedaan.
'sMorgens beginnen met een lekker ontbijtje en dan op pad met de fiets de omgeving verkennen en schatzoeken.

Met geocachen kom je op leuke plekjes zo ook bij een alpaca farm.
In de avond uren lekker bbqen wijntje of biertje drinken en op de laatste dag een kampvuurtje
gemaakt.

pinksteweekend

Eext Drenthe

Aan het begin van de avond rijden we de camping De Schaopsvolte op geen beheerder meer te bekennen maar omdat we hier al vaker zijn geweest was het bekend terren voor ons en kunnen we een plekje zoeken op de speciale plaats voor de campers.We kunnen nog heerlijk buiten zitten en maken een praatje met de buren.

Zonder wekker worden we om half 10 wakker en het zonnetje schijnt heerlijk door het grote dakluik naar binnen.Zelfs onze hond heeft geen haast deze morgen.Na het ontbijt gaan we op pad om nog een deel van de grotegeocaching trail te pakken.De taxi van Doodle achter de fiets gehangen en daar gaan we weer.
Ons doel is Westerbork en dat is 10km heen en 10km terug.Onderweg een paar keer stoppen om caches te zoeken.Ook zijn we voormalig kamp Westerbork over gefietst 3km heen en terug, blijft toch indrukwekkend.

Verder hebben we de tijd doorgebracht met lekker niets doen en wandelen met de hond in de bossen van Eext.

Emsburen  21 22 juni

Een heel leuk weekendje gehad in Emsburen op de camperplaats Landgasthof Elberger Schlipse.
Prachtige plek in het bos en aan het Ems kanaal.

Mooie foto,s kunnen nemen van de zonsondergang.

Veendam 27 juni Borgerswold

Weer terug van 3 heerlijke weekjes noord Duitsland,foto's en verslag kunt u vinden onder

vakantie's

27-28 sept
Diepenheim

Vreden

Een leuk geocaching weekend doorgebracht Vreden met Tanja en Rick.

Nordhorn
5-12-14

Het jaar 2014 is bijna weer voorbij en ons laatste camperweekendje van dit jaar brengen we door
in een winters sfeertje.

We gaan naar de kerstmarkt van Nordhorn en zoeken een mooi plekje op de camperplaats bij
de Vechtesee.
Het is wel koud en heel erg mistig,maar binnen is het lekker warm.

De volgende dag langs de Vechtesee gewandeld richting het cenrtum van Nordhorn en onderweg
nog een paar geocaches meegepakt.

En natuurlijk mag de gluhwein niet ontbreken op de kerstmarkt!

Het was weer een leuk camperjaar met heel veel leuke trips en wij hebben weer veel leuke
plekjes gezien en heel veel leuke mensen ontmoet.De camper krijgt nu weer even rust.

Op naar 2015 met weer een leuk vooruitzicht op mooie tripjes..